Lębork24

Wiadomości > Wydarzenia > Śmiertelne potrącenie...

Śmiertelne potrącenie 74-letniej rowerzystki na ul. Krzywoustego

wyświetlony 7777 razy
Change text size Save as PDF RSS

Około godz. 16.20 na ul. Krzywoustego została potrącona ze skutkiem śmiertelnym 74-letnia kobieta, która prowadziła lub jechała rowerem po przejściu dla pieszych. Samochodem, oplem astrą, który w nią uderzył, kierował 41-letni mieszkaniec gm. Wicko. Jak stwierdziła policja, kierowca miał w organizmie ponad 0,5 promila alkoholu.

74-letnia kobieta zmarła na miejscu. Nie wiadomo czy przeprowadzała ona rower, czy też przejeżdżała po pasach. Kierowca, który kierował pojazdem, nie potrafił określić, w jaki sposób kobieta znalazła się przed maską jego samochodu.

Jeśli okaże się, że kobieta wtargnęła na przejście przed samochodem, to ona ponosi odpowiedzialność za spowodowanie wypadku. Kierowca natomiast odpowie za jazdę samochodem pod wpływem alkoholu, za co grozi utrata uprawnień, grzywna oraz kara pozbawienia wolności do 2 lat. Natomiast jeśli całkowitą odpowiedzialność za te zdarzenie ponosi kierowca opla astry, to może mu grozić kara pozbawienia wolności nawet do 8 lat.

Policja prosi o pomoc w ustaleniu przyczyn tego wypadku. Osoby, które były świadkami zdarzenia proszone są o kontakt na numer tel. 112 lub 997. Na miejscu byli również biegli, którzy będą oceniać w jakiej sytuacji doszło do zderzenia.

rak

52 komentarzy:
fresco pisze:
19:12 26.08.2013 r.

"Jeśli okaże się, że kobieta wtargnęła na przejście przed samochodem, to ona będzie odpowiadać za spowodowanie wypadku."
Na Sądzie Ostatecznym?

rowerzystka pisze:
19:30 26.08.2013 r.

sądzę, że kierowca nagle sobie "przypomni", że ta pani jednak wjechała na pasy....ech.. [*]

Paweł pisze:
19:41 26.08.2013 r.

Jak to jest możliwe, że ciągle ktoś pod wpływem alkoholu wsiada za kierownicę i zabija ludzi??
Ostatnio robi się to takie "modne":/
Trochę wyobraźni i więcej odpowiedzialności...

ola pisze:
20:10 26.08.2013 r.

Jestem kierowcą i rowerzystą również... Powiem tak: kierowcy w większości w ogole nie licza sie z rowerzystami. Mandaty im wlepiać ile wejdzie!!!! Nie jestem zdziwiona tym wypadkiem po swoich doświadczeniach. A niby tak dookoła namawiają aby jeździc rowerem....

smakosz pisze:
20:18 26.08.2013 r.

winna jest firma która daje promocje alkoholu jak tu nie skorzystac!!!a moze sie uda

Asia pisze:
20:36 26.08.2013 r.

Niestety, na tych pasach bardzo często rowerzyści wjeżdżają na rowerze zamiast go przeprowadzić. Miałam już kiedyś sytuację, że dziewczyna ze słuchawkami na uszach wjechała na pasy nawet nie rozglądając się wcześniej. Ledwo wyhamowałam, a dziewczyna pojechała dalej nie zdając sobie sprawy z sytuacji jaka mogła mieć miejsca. LUDZIE : WIĘCEJ POMYŚLUNKU.

xxxxx pisze:
21:15 26.08.2013 r.

Rowerzyści na ścieżce rowerowej mają pierwszeństwo jeżeli przejeżdżają przez pasy które wyznaczają ścieżkę rowerową - zapoznajmy się z przepisami ;-)

do świętych krów pisze:
21:38 26.08.2013 r.

Nawet jeśli ścieżka rowerowa przechodzi przez ulicę, to rowerzysta i tak musi zachować ostrożność przy przejeździe na drugą stronę. To samo dotyczy pieszego na pasach -- prawda. Jednak ścieżek rowerowych jest mało, pasów dużo i do rowerzystów - PO PASACH SIĘ NIE JEŹDZI!!!

ja pisze:
22:01 26.08.2013 r.

Jeśli jest przejazd to rowerzysta ma pierwszeństwo przed samochodem! I może przejechać.

Asia pisze:
23:01 26.08.2013 r.

Przepisy znam doskonale. Z tego co mi wiadomo w tamtym miejscu nie ma ścieżki rowerowej.

Ona pisze:
08:49 27.08.2013 r.

w tym miejscu nie ma ścieżki rowerowej

Magda pisze:
22:13 29.08.2013 r.

Ale jadąc samochodem drogą z pierwszeństwem przejazdu też masz pierwszeństwo, ale i tak musisz zwolnić i zachować ostrożność, żeby Ci nikt nie wyjechał z podporządkowanej. I to samo dotyczy rowerzystów. Jeśli nawet jest się na ścieżce rowerowej i ma pierwszeństwo to powinie zwolnić, a nie wjeżdżać całym impetem na ulicę. Chyba rowerem łatwiej wyhamować niż samochodem???

do świętych krów pisze:
20:56 26.08.2013 r.

Rowerzyści to u nas święte krowy. Jeżdżą jak chcą, jak im pasuje, a znaki czy przepisy mają za nic. Przykłady mogę mnożyć - który z rowerzystów staje przed pasami i przeprowadza rower? No szczerze! A ile razy widzieliście rowerzystę, który raz po ulicy, raz po chodniku? Jak skrzyżowanie to na chodnik i sru jazda po pasach. Ulice jednokierunkowe? to przecież dla samochodów, bo rowerem to jeździć można, no nie? Ścieżka rowerowa, chodnik dla pieszych... no co za różnica po czym jadę.
A kto jeździ najgorzej? Nie dzieciaki ale osoby starsze, te które z miłą chęcią pouczają innych, jak się zachowywać na ulicy.
Dlatego mówię, że rowerzyści to ŚWIĘTE KROWY.

Nic jednak nie usprawiedliwia jazdy pod wpływem alkoholu i ten kierowca tak czy owak powinien beknąć.

Leszek pisze:
08:25 27.08.2013 r.

Tu niestety masz rację.

luk pisze:
09:09 27.08.2013 r.

Zgadzam się .

czarna pisze:
18:10 27.08.2013 r.

racja

Marcin pisze:
22:07 26.08.2013 r.

W koncu i tu sie pojawila ta informacja....na innych portalach miejskich jest szybciej i bez wirujacych reklam .

agent pisze:
08:28 27.08.2013 r.

To włącz sobie blokadę reklam. Wtedy nic ci nie będzie wirować. No chyba,że wypijesz jedno piwo więcej to wtedy będzie wszystko wirować.

admin pisze:
09:23 27.08.2013 r.

Skąd wiesz kiedy zamieściliśmy informację, skoro zajrzałeś tutaj kilka godzin po jej zamieszczeniu. Jeśli znalazłeś gdzieś DOKŁADNĄ informację wcześniej to możesz nawet podać źródło.
A jeśli przeszkadzają Ci reklamy to sam pokrywaj koszty utrzymania portalu, z miłą chęcią przyjmiemy od Ciebie wpłatę.

mysz pisze:
22:57 26.08.2013 r.

rowerzysta powinien uważąć ale szczegulną ostrożnosć powinni zachować ci którzy jadą samochodę na przejściu na pasach/// Bo miałem dwa przypadki żę kierowca samochodu jadąc z dużą prędkością ledwo wychamował przed pasami co by się skączyło tragicznie nie tylko dlamnie jak i dla mojej żony i 2 letniej cureczki . Rowerzyści niesą święte krowy bo kirowcy niektórzy są piratami drogowymi bo tylko im w głowie gaz do dechy ///

MAd pisze:
23:57 26.08.2013 r.

Rowerzyści to są "święte krowy"!!!!!! - mówię to jako nie-pirat drogowy. Uwierz Panie "mysz", że jadąc zgodnie z przepisani kierowca często nie ma szans wyhamować przed przejściem, przez które rowerzysta przejeżdża! Pieszy wchodzi na pasy z szybkością ok 5 km/h rowerzysta 15 km/h - czyli 3 razy szybciej.. nie licząc tego, że piesi zwykle potrafią stanąć przed przejściem dając kierowcy do zrozumienia, że chcą przejść ..niestety rowerzyści bardzo często po prostu wjeżdżają pojawiając się po prostu z nikąd - TAK rowerzyści to są bardzo często "ŚWIĘTE KROWY" !!!!!!!! .. a tłumaczenie, że rowerzysta od tak wjechał na drogę bo ma pierwszeństwo na ścieżce w miejscu przecięcia z jezdnią, to nic innego jak arogancja i totalny brak wyobraźni !! To, że jest taki przepis, nie znaczy, że kierowca będzie w stanie fizycznie go respektować ze względu na czas reakcji.. ale niektórym ciężko to sobie wyobrazić.. trzepa jeszcze potrafić używać szarych komórek!

EWA pisze:
15:12 27.08.2013 r.

do MAd-uzyj swoich szarych komorek i wyobraz sobie,ze to zginela Twoja Matka, a byla to Matka mojego szefa i nie wyobrazam sobie zeby 74-letnia starsza kobieta wtargnela na jezdnie,bo to jest po prostu niemozliwe................

wichura pisze:
06:00 27.08.2013 r.

WYBUDOWAĆ RONDO !!!!!!!!!!!!!!

Leszek pisze:
08:29 27.08.2013 r.

Jeszcze jedno!!!!!!????? Niby gdzie?

Łukasz pisze:
20:26 30.08.2013 r.

Skrzyżowanie DK6 i drogi Mosty-Lubowidz. Tam Powinno być rondo

roko pisze:
07:23 27.08.2013 r.

To nie bylo na samym przejsciu a tuz zanim, niestety rowerzystka wtargnela jadac rowerem, wymuszajac pierwszenstwo przed samochodem.

tedi pisze:
12:48 29.08.2013 r.

rozumiem, że widziałeś całe zdarzenie i zgłosisz się na policję by złożyć zeznania!

ool pisze:
08:03 27.08.2013 r.

skąd z gminy wicko jest ten facet ???

jolka pisze:
09:16 27.08.2013 r.

z lęborka jest ten kierowca

jolka pisze:
09:17 27.08.2013 r.

bylam kilka chwi tam po tym jak ja potracil dlatego samego uf wypadku nie widzialam jak do niego doszlo

joilka pisze:
09:18 27.08.2013 r.

trzeba przyznac ze to przejscie to tragedia jest i ze kierowcy jezdza za szybko tam strach tam dzieci puszczac same

instruktor pisze:
09:43 27.08.2013 r.

Przykro mi stwierdzić ale wielu rowerzystów nie zna przepisów ruchu drogowego. Mimo ścieżek rowerowych i szerokich chodników jeżdżą ulicami, wieczorami bez oświetlenia. Korzystanie ze słuchawek jest nagminne oraz przejeżdżanie przez pasy przed którymi należy się upewnić o możliwości wejścia a nie wjazdu.

Ania pisze:
12:25 27.08.2013 r.

To, że są ścieżki rowerowe nie oznacza, że jest nakaz jazdy po nich. Należy rozróżnić drogi rowerowe od ciągu pieszo-rowerowego.

Art. 33. 1. 70) " Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić." - oznacza to, że jest obowiązek jazdy gdy jest droga dla rowerów-dla niezorientowanych -znak biały rower na niebieskim tle.
Dalej:
" Kierujący rowerem, korzystając z drogi dla rowerów i pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym." czyli, tutaj nie ma obowiązku jazdy rowerem ale jak już się nim poruszamy po takiej drodze ( znak przedzielony poziomo lub pionowo- po jednej stronie rower a po drugiej ludzik z dzieckiem) to musimy zachować szczególną ostrożność na pieszych bo oni tu mają pierwszeństwo.

Zgadzam się, że wielu rowerzystów przepisów nie zna, ale tak samo jest z kierowcami aut, którzy zdając egzamin na prawo jazdy powinni je znać dokładnie

Zuzia pisze:
12:54 27.08.2013 r.

Bo rowerzyści powinni tak samo zdawać egzamin na prawo jazdy .Jak mogą poruszać się na jezdni nie znając zupełnie przepisów ruchu drogowego???To tak jak by kierowca samochodu se wsiadł do auta i jeździł bez prawka.

ja pisze:
18:56 28.08.2013 r.

No panie instruktorze to się pan nie popisał. Od kiedy to rowerzyści mogą jeździć po chodnikach? art 33 pkt 5

szczerze pisze:
12:23 27.08.2013 r.

Najlepiej wina o wypadek obarczyc ta sw pamieci Kobiete jej zycia nic nie zwroci i obronic sie tez niemoze dla tego moim zdaniem kazdy wypadek smiertelny pod wplywem alkoholu powinien byc traktowany jako zabojstwo sam jezdze na rowerze i kierowcy metalowych puszek tez nie jestescie bez winy przed wjazdem na rondo zatrzymujecie sie na pasach i sciezce rowerowej tez utrudniacie ruch pieszym i nam a tak wgl najlepiej sie wytyka bledy komus a tak na prawde swoich sie nie widzi tez nie jestem rowerzysta ktory przestrzega przepisy ale popatrzcie wpierw na siebie a potem komentujcie .

Zuzia pisze:
12:52 27.08.2013 r.

Oj Ty chyba nie masz prawa jazdy i jesteś jednym z tych rowerzystów co lubią wtargnąć na pasy.

TULIPAN pisze:
12:50 27.08.2013 r.

Tak jak zwykle wtargnęła na pasy.Wiem jak jeżdżą rowerzyści z chodnika na pasy z pasów na chodnik i znowu z chodnika na jezdnię.Jeżdżą na skróty jak święte krowy.Oczywiście nie wszyscy.

end pisze:
17:06 27.08.2013 r.

Proponuje wszystkim kierowcom pojechać do Gdańska. Tam rowerzysta wjeżdża przy pełnej prędkości na przejście(oczywiście te dla rowerów) a każdy kierowca samochodu automatycznie zwalnia przed takim przejściem. U nas jest jedna ścieżka i nie da się po niej normalnie jechać .... i do tego piesi notorycznie sobie tam spacerują.

magda pisze:
20:55 27.08.2013 r.

A rowerzyści nie jeżdżą o chodnikach???

poliber pisze:
19:29 27.08.2013 r.

Proponuję pojechać Do Warsawy, do Sztokholmu i innych stolic...
Chodzu tu zarówno o rowerzystów jak i kierowcó samochodów...
Po pierwsze samochody stojące na światłacha bardziej kierowcy sa kontrolowani przez służby za pomocą alkomatu zbliżeniowego (wystarczy opuścić szybę) w związku z tym jest mniej pijanych na drogach bo po prostu jest strach, jeśli chodzi o rowerzystów... Racja święte krowy, jednak czy jadąc samochodem w polbiżu przejścia tak ciężko się rozejrzeć czy w pobliżu nie ma rowerzysty lub pieszego?? Do tego przypadku odwołam się do jazdy po Szwecji... Czasem pieszy, który idzie chodnikiem nie zdązy pomyśleć o tym, żę chce przejść a samochody stają...
Bo nie zapominajmy ale każdy z kierowców jest pieszym a często roweżystą... Zmieniając pojazd, którym się poruszamy nie przestajemy być ludźmi... Zozwagi...

LL pisze:
23:03 27.08.2013 r.

Obejrzyjcie film z miejsca zdarzenia. Gdzie leży ofiara, gdzie leży rower - to jest kilkadziesiąt metrów od przejścia. Teraz uświadomcie sobie jaki czas reakcji ma człowiek po trzech piwach, dodajcie do tego prędkość. Kierowca zawsze powinien zakładać nieprzewidziane sytuacje na drodze - widzi chwiejnie idącą osobę, dziecko, osobę starszą itp powinien zdążyć. Samochody z prędkości 50 km/h zatrzymują się w kilkanaście metrów. 50 km/h to powolne toczenie się samochodu, a gość nawet nie wie jak to się stało. Nie przesądzam czy ofiara prowadziła rower czy nie, ale wystarczyłoby, żeby kierowca ogarniał drogę i jechał przepisowo i skończyłoby się najwyżej na potłuczeniach.

Z pisze:
15:49 03.09.2013 r.

W PEŁNI POPIERAM.

Monika pisze:
14:49 28.08.2013 r.

Wypite piwo w każdym organizmie inaczej jest wykazane podczas badania, wszystko zależy od tego ile człowiek zjadł przed wypiciem, ile człowiek waży i mierzy. Pół promila nie oznacza, że człowiek jest PIJANY, szczególnie gdy tendencja jest malejąca. Ilu z Was zbadałoby się po wypiciu piwa alkomatem, to wskaźnik pokazałby różne liczby. A czy po wypiciu piwa czujesz się pijany?
Niech każdy z Was, kto osądza kierowców wg Was 'pijanych' za kółkiem, zrobi sobie rachunek sumienia i przypomni sobie ile razy zdarzyło się Wam wsiąść i prowadzić pod wpływem.
Z każdym wypadkiem 1783 wszystko wiedzących specjalistów się znajduje. Ktoś Wam za to płaci? Zajmijcie się swoim życiem, a sprawę zostawcie odpowiednim osobom.

Ofiara wpadła ewidentnie na szybę po czym się odbiła, a ile leci człowiek uderzony siłą jadącego 50km/h samochodu? Czy ktokolwiek z Was widział kiedykolwiek potrącenie na własne oczy? Ja jestem świadkiem wypadku sprzed kilku lat na tej samej ulicy w obrębie sklepów, gdy facet przechodził przez ulicę w miejscu NIEDOZWOLONYM i został potrącony. Odleciał na kilkanaście metrów, po tym jak wpadł na maskę.

toni pisze:
18:08 28.08.2013 r.

pieszy jest swiety pamietaj gosciu ze to mogla byc twoja babka

ja pisze:
18:46 28.08.2013 r.

Bzdury piszesz. Poczytaj kodeks a dopiero wtedy wyjdź z domu.

Aga pisze:
22:29 28.08.2013 r.

Rowerzyści to święte krowy nawet nie patrzą czy mają wolne!! Raz jechałam to chłop wyjechał mi na pasach to myślałem że go rozjadę. Rowerzyści mają OBOWIĄZEK patrzeć na pasach czy jest wolne i przeprowadzać rower przez pasy!!!!

Pytanko pisze:
12:51 29.08.2013 r.

Proszę mnie poprawić jeśli się mylę . Kierowca jechał od strony Bytowa tak, zgodnie z zdjęciami co widziałem na innym portalu . W takim razie rowerzystka jeśli wjeżdżała na pasy od strony płotu Elektrowni musiała być co najmniej na połowie pasów jak została potrącona ?? W tym przypadku wina ewidentna kierowcy wg mnie bo powinien się zatrzymać . Chyba że rowerzystka wjechała od drugiej strony .

Łączę się w bólu z rodziną i zapewniam o modlitwie [*]

zeno pisze:
13:00 29.08.2013 r.

kobieta wyjeżdżała z domu , czyli jechała w stronę elektowni

Pytanko pisze:
13:36 29.08.2013 r.

chodzi mi o to zdjęcie roweru oraz miejsca zatrzymania samochodu oraz zbicia szyby : http://leborknews.pl/wp-content/gallery/cache/2317_crop_647x246_dsc_0291.jpg

Moja osobista opinia jest taka , że kobieta weszła na pasy od strony płotu i przechodziła na drugą stronę . Więc musiała być już na końcówce pasów przy domu gdy została potrącona od strony Bytowa . Nie widziałem tego oczywiście . Wnioskuję tylko po zdjęciach .

zeno pisze:
14:08 29.08.2013 r.

Ja nie wnioskuję, ja wiem od sąsiadów mieszkających w pobliżu że wyjeżdżała z domu który znajduje się po drugiej stronie ulicy od elektrowni

Nobody pisze:
22:33 29.08.2013 r.

Wszyscy teraz cisną na rowerzystów ( mnie też czasem irytują ) a nikt nie potępia tego że koleś był pod wpływem... ! Co jest z wami ???
K.... ludzie, po alkoholu nie wsiada się za kierownicę ! Obojętnie czy ktoś wtargnął czy nie, byłeś pijany, zabiłeś człowieka -> idziesz siedzieć ! Tak powinno być a nie kombinowanie sie zaczyna... i pewnie skońćzy się zabraniu prawka na rok i tyle. Porażka !!!


strony www Lębork
Polityką plików cookies. UWAGA: Jesteś świadkiem jakiegoś zdarzenia? Chcesz ostrzec lub poinformować innych o tym co się dzieje? Pisz reporter@lebork24.info, dzwoń: 607-797-602 lub skontaktuj się z nami przez profil facebook https://www.facebook.com/Lebork24